- Objavljeno: 28.10.2020.
Program aktivnosti u provedbi posebnih mjera zaštite od požara od interesa za Republiku Hrvatsku – radni sastanci
Sukladno točki 3 Programa aktivnosti u provedbi posebnih mjera zaštite od požara od interesa za Republiku Hrvatsku, dana 28. listopada održana su 2 radna sastanka s ciljem pregleda provedenih zadaća iz programa za 2020. godinu te davanja novih prijedloga za 2021. godinu.
Sastanci su održani putem video konferencije, kako bi se smanjili rizici od zaraze koronavirusom.Na početku sastanaka Siniša Petkoviček je dao pregled provedbe Programa za 2020. godinu, s posebnim osvrtom na protupožarnu sezonu. Dio pripremnih radnji je izvršen u manjem obimu, zbog nepovoljne epidemiološke situacije. Ova protupožarna sezona je bila na 3. mjestu po broju požara u zadnjih 10 godina, no nije imala žestinu kao sezone 2012. i 2017. godine. Istaknuti su i proljetni požari, te veliki požari na Dinari i Svilaji. Još slijedi sveukupna analiza provedbe programa, koja će dati potpuniju sliku.
Smanjen broj požara uz pruge
Naglasak prvog sastanka je bio na sudionicima željezničkog prometa. Predstavnik Agencije za sigurnost željezničkog prometa Darko Bukal je istaknuo da nije bilo posebnih izvanrednih situacija. Predloženo je upravi HŽ nabava senzora za mjerenje temperature osovina na vlakovima.
Zapovjednik VZŽ Šibensko-kninske Darko Dukić je istaknuo da je bilo manjih požara uz prugu koji su brzo bili sanirani. U jednom danu na području Drniša zabilježena su 3 požara, no nije bilo ozbiljnijih posljedica.
Gordan Filinić, zapovjednik JVP Grada Opatije je istaknuo da je u Primorsko-goranskoj županiji zabilježeno nekoliko požara uz prugu, te da su požari bili česti u proljeće, zbog sušnog razdoblja. Ipak, zbog jačanja uloge riječke luke i pojačanog prometa tokom cijele godine, predlaže maksimalni angažman svih sudionika kako bi se spriječili požari na ovom dijelu pruge.
Zapovjednik JVP Grada Splita Ivan Kovačević je rekao da je zabilježen samo jedan požar uz prugu, što je odlična situacija u odnosu na prethodne godine. - Naglasak dalje mora biti na čišćenju pruga, tretiranju pružnog pojasa i sporoj vožnji. Otkad je uvedena spora vožnja na dijelu pruge, imamo sve manje problema s požarima – rekao je Kovačević.
Predstavnik HŽ Infrastrukture Marijan Fabijanić je istaknuo da je zabilježeno znatno manje požara uz prugu. Ipak, požari se sada javljaju i u proljetno vrijeme, posebno na području Rijeke, gdje postoji mogućnost uvođenja protupožarnog vlaka. Bila su zabilježena ukupno 42 požara uz pruge u RH, a nastali su većinom zbog problema s kočionim sustavima.
Predstavnici željezničkih prijevoznika su istaknuli da provode sve mjere zaštite od požara, koje se prvenstveno odnose na tehničke preglede pružnih vozila i vagona, te poštovanje ograničenja na dijelovima pruge.
Zaključeno je da je u 2020. godini broj požara uz pružne pravce bio minoran, sa zabilježenim povećanjem u proljetno dijelu godine. Potrebno je pratiti meteorološku situaciju i razmišljati o mogućnosti produženja preventivnih aktivnosti i na ostatak godine, kako bi se smanjio broj požara uz prugu u ostatku godine.
Inspektori rade prema planovima
Rad inspektora vezanih uz provođenje Programa aktivnosti odrađen je u otežanim uvjetima, ali su ipak nadzori nastavljeni prema planu, o čemu su se složili svi prisutni. O inspekcijskim nadzorima na nivou pojedinih inspekcija izrađuju se izvješća koja se šalju Hrvatskoj vatrogasnoj zajednici.
Mario Ramač, nadzornik za unutarnje poslove vatrogastva pri HVZ-u je istaknuo da je rad inspektora za vatrogastvo zadovoljavajući s obzirom na okolnosti.
Na kraju sastanka je istaknuta potreba za dogovorom institucija unutar sebe kako bi se dostavili prijedlozi za poboljšanje programa aktivnosti te da se naprave dodatni napori za slanje izvješća o provedenim aktivnostima.