Pravila o provedbi natjecanja “Croatia Rescue Challenge”

Slika /slike/amble-bez naziva oko pletera.jpg

 
Na temelju članka 52. Zakona o sustavu državne uprave („Narodne novine“ broj: 66/19), i članka 5. stavak 5. Zakona o vatrogastvu („Narodne novine“ broj: 125/19 i 114/22, 155/23), a u vezi s Odlukom o osnivanju radne skupine za izradu prijedloga Pravila o provedbi natjecanja „Croatia Rescue Challenge“ KLASA: 029-01/25-01/01, URRBOJ: 444-01-01/01-25-1 od dana 16.1.2025.  glavni vatrogasni zapovjednik donosi

 
PRAVILA O PROVEDBI NATJECANJA
“CROATIA RESCUE CHALLENGE”
OPĆE ODREDBE
 
Croatian Rescue Challenge (kr. CRC) je vatrogasno natjecanje spašavanja ozlijeđenih osoba iz vozila prilikom prometne nezgode te zbrinjavanje unesrećenih osoba.

CRC je jedinstveno natjecanje koje se održava jednom godišnje te je kao takvo kvalifikacijsko natjecanje za sudjelovanje na svjetskom natjecanju spašavanja u prometu (eng. World Rescue Challenge, kr. WRC)

CRC održava se u trajanju od 2 (dva) dana te se natječe u disciplini “Extrication - STANDARD”.

Cilj CRC-a je osigurati sigurno okruženje za razmjenu znanja i iskustva te pokazivanje vještina timova u zapovijedanju mjestom intervencije, tehničkom spašavanju i medicinskoj pomoći uz nadzor i ocjenjivanje međunarodnih sudaca.

Svi članovi timova moraju biti operativni vatrogasci s važećim liječničkim pregledom i iskustvom u spašavanju u prometnim nesrećama.
 

1. DOMAĆIN NATJECANJA “CROATIA RESCUE CHALLENGE”
 
Glavni vatrogasni zapovjednik donosi odluku kojom se određuje domaćin kvalifikacijskog natjecanje za sudjelovanje na  CRC-u.

Domaćin natjecanja može biti isključivo vatrogasna postrojba odnosno vatrogasna organizacija na području Republike Hrvatske uz mogućnost suorganizacije nadležnih vatrogasnih zajednica.

Hrvatska vatrogasna zajednica (dalje u tekstu: HVZ) će s Domaćinom natjecanja zaključiti sporazum o organizaciji CRC-a.

 
2. NADLEŽNOST I ODGOVORNOST DOMAĆINA NATJECANJA

Domaćin natjecanja obvezan je:
  • odrediti datume održavanja natjecanja (najkasnije do 31. prosinca tekuće godine, za iduću godinu)
  • utvrditi lokaciju održavanja natjecanja i osigurati uvjete za održavanje natjecanja temeljem ovih Pravila
  • voditi raspis prijava i vođenje evidencije prijavljenih timova
  • dostaviti Hrvatskoj vatrogasnoj zajednici (dalje u tekstu: HVZ) prijedlog organizacijskog odbora natjecanja
  • objaviti raspored natjecanja sa službenim otvaranjem i zatvaranjem natjecanja
  • organizirati prijevoz i smještaj međunarodnih sudaca
  • izdati zahvalnice i plakete za sve timove
  • osigurati majice i akreditacije za sve sudionike
  • osigurati dežurstvo tima hitne medicinske pomoći za vrijeme trajanja natjecanja
  • osigurati prevoditelje za međunarodne suce
 
3. UVJETI ZA ODRŽAVANJE NATJECANJA

Lokacija održavanja  natjecanja mora biti u prikladnom i sigurnom okruženju gdje poligon za održavanja natjecanja mora imati asfaltnu, betonsku ili drugu vrstu čvrste podloge.
Uvjeti za održavanje natjecanja:
  • za natjecanje trebaju biti postavljena minimalno dva vježbovna poligona
  • dimenzija jednog natjecateljskog poligona je minimalno 10 x 10 metara
  • natjecateljski teren mora biti opremljen zvučnim razglasom
  • natjecateljski teren mora imati prostor za izolaciju timova prije vježbe i prostor za analizu vježbe
  • potrebno je osigurati dovoljan broj auto olupina, sukladno broju prijavljenih timova, minimalno 40 vozila
  • potrebno je osigurati odgovarajuće alate i opremu za izvođenje vježbi
  • potrebno je osigurati rekvizite za provedbu natjecanja (popis)
  • izraditi prijedloge kartica scenarija za izvođenje vježbi
  • izvršiti postavljanje scenarija za vježbu
  • organizirati službeno fotografiranje i snimanje vježbi
  • izraditi policu osiguranja od nezgode za sve sudionike i organizatore natjecanja
  • izvršiti organizaciju i edukaciju markiranata
  • odgovarajući prostor za prijavu natjecatelja i obradu podataka
 
4. NADLEŽNOST HRVATSKE VATROGASNE ZAJEDNICE

HVZ na mrežnoj stranici objavljuje:
  • obavijest o početku prijava za natjecanje
  • datum i vrijeme održavanja natjecanja
  • mjesto i lokaciju natjecanja
  • privremene i konačne rezultate natjecanja

HVZ se obvezuje:
  • imenovati jednog kontrolora natjecanja
  • imenovati članove organizacijskog odbora natjecanja
  • imenovati ovlaštene suce natjecanja koji su članovi WRO-a
  • imenovati sljedećeg domaćina na službenom zatvaranju CRC-a
 
5. ODGOVORNOST I OBVEZE NATJECATELJSKIH TIMOVA

Od svakog sudionika, suca, volontera i organizatora očekuje se pristojno i kulturno ponašanje.

Od svih sudionika se očekuje da poštuju suce i njihove odluke obzirom im je cilj pravedna i neutralna procjena nastupa timova.

Tijekom izvođenja vježbe sudionici ne smiju biti pod utjecajem alkohola i ostalih opojnih sredstava.

Svaki tim ili član tima koji se ne pridržava ovih pravila može biti diskvalificiran.
 
6. NATJECATELJSKI TIM

Natjecateljski tim sastoji se od šest članova, uz mogućnost dodavanja rezervnog člana. Članovi tima moraju biti unaprijed određeni i najavljeni organizatoru u prijavnom listu.

Svi članovi tima moraju biti opremljeni odgovarajućom osobnom zaštitnom opremom. Preporuča se korištenje dvodijelnog odijela za gašenje požara na otvorenom prostoru sukladno normi HRN EN 15614.

Obavezna je upotreba dodatne zaštite za oči u obliku zaštitnih naočala. Osim toga, pri piljenju stakala i ostalim postupcima koji uzrokuju pojavu prašine potrebno je koristiti zaštitnu masku i to minimalno FFP2 ili više.

Preporučuje se zaštita sluha pri određenim radnjama koje stvaraju buku.

Nepoštivanje propisa o sprječavanju nezgoda ili nepridržavanje uputa sudaca može dovesti do diskvalifikacije pojedinog člana tima ili cijelog tima. U slučaju diskvalifikacije tim nema pravo na povrat kotizacije.

Zapovjednik tima i bolničar dužni su sudjelovati na brifingu večer prije ili jutro prije scenarija ovisno o uputama. Na brifingu se predstavljaju suci i daju detaljne upute o proceduri natjecanja.

 
7. IZVOĐENJE VJEŽBE

CRC održava se u disciplini „Extrication - STANDARD“ gdje je simulirana prometna nesreća u kojoj je sudjelovalo minimalno jedno (1) vozilo i gdje se nalazi jedna (1) unesrećena osoba.

Vježba se odrađuje sukladno unaprijed pripremljenom scenariju kojega je odobrio glavni sudac WRO-a. Vrijeme za izvođenje vježbe ograničeno je na 20 minuta.

U različitim scenarijima prometnih nesreća vozila mogu biti u različitim položajima (na kotačima, na boku, na krovu, na prepreci, i sl.)

Unesrećena osoba u scenariju je markirant opremljen odgovarajućom osobnom zaštitnom opremom.

Timovi će 30 minuta prije predviđenog vremena nastupa biti upućeni u izolaciju kako bi organizator pripremio scenarij. Nakon završene pripreme scenarija tim je upućen na poligon za izvođenje vježbe. Nakon završene vježbe tim se upućuje na analizu vježbe.

 
8. ALAT I OPREMA

Domaćin natjecanja osigurati će sav potreban alat i opremu za spašavanje u prometu i potrebnu medicinsku opremu za pružanje prve pomoći unesrećenoj osobi. Popis alata i medicinske opreme organizator je dužan dostaviti zapovjednicima timovima.

Od sudionika se očekuje fleksibilnost u pogledu alata, zbog ovisnosti o pokroviteljima koji daju svoje alate na korištenje.

Svim timovima potrebno je omogućiti priliku upoznati se s alatima koji će se koristiti na natjecanju.

Vlastiti ručni alat i oprema koji se nalazi u torbicama i džepovima je dopušteno koristiti ukoliko je osiguran od slučajnog ispadanja.

Svi alati i oprema moraju se koristiti prema uputama proizvođača i na siguran način.

Tim je odgovoran za sigurnost prilikom korištenja svojih alata prilikom upotrebe za vrijeme trajanja vježbe. Donesene alate i opremu prije izvođenja vježbe mora pregledati glavni sudac ili druga ovlaštena osoba. U slučaju sumnje u sigurnost, njegovo korištenje prilikom izvođenja scenarija može se odbiti.

Svaki tim je odgovoran za transport, skladištenje i čuvanje donesenog alata i opreme. Organizator nije odgovoran za nastalu štetu ili gubitak.

Od timova se očekuje da sami osiguraju jednokratni potrošni materijal kao što su maske za prašinu, latex rukavice, zaštitne naočale te zaštitu za sluh prema potrebi.

 
9. PRIJAVE TIMOVA NA NATJECANJE

Prijave se vrše putem elektroničkog obrasca koji je domaćin dužan izraditi i dostaviti uz dodatne upute o prijavama HVZ-u.

Prijava nije važeća dok se ne uplati cjelokupni iznos kotizacije koju određuje domaćin natjecanja.

Broj timova koji može sudjelovati na natjecanju  ograničen je na ukupno 32 timova. Broj međunarodnih timova koji mogu sudjelovati na natjecanju ograničen je na 10 timova. Međunarodni timovi bez obzira na ostvareni rezultat ne mogu steći prava za predstavljanje RH na WRC.

Sudionici svojom prijavom prihvaćaju pravila organizatora i daju svoju suglasnost o odricanju odgovornosti, zaštiti osobnih podataka i snimanju.

Nadležni zapovjednik vatrogasne postrojbe prijavljenog tima dužan je ovjeriti prijavni obrazac kojim potvrđuje kako su svi članovi tima zdravstveno sposobni i imaju posebno zdravstveno stanje i psihičku sposobnost za obavljanje vatrogasne djelatnosti.

Dolaskom na natjecanje zapovjednik tima dužan je prijaviti se domaćinu natjecanja na mjesto predviđenom za prijave timova.

Prijavljeni tim koji otkaže nastup na natjecanju do 30 dana prije dana održavanja natjecanja ostvaruje pravo na povrat ukupnog iznosa uplaćene kotizacije.

 
10. OCJENJIVANJE TIMOVA

Događaj ocjenjuju međunarodni suci, stručnjaci u području spašavanja u prometu i zbrinjavanju unesrećenih osoba iz svjetske spasilačke organizacije (World Rescue Organization - WRO). Tijekom oba dana trajanja natjecanja suci se neće mijenjati osim u slučaju više sile.

Timovi se ocjenjuju sukladno unaprijed izrađenim ocjenjivačkim tablicama koje je izradio i odobrio WRO.

Elementi koji će se ocjenjivati navedeni su u ocjenjivačkim tablicama koje je potrebno dostaviti timovima.

Timovi se potiču da teže standardu visoke operativne spremnosti i to osobito prilikom tehnika izvlačenja unesrećenih osoba kao i  brizi o sigurnosti unesrećene osobe.

Svaki tim biti će ocijenjen sukladno identičnim kriterijima za sve od strane minimalno tri (3) suca.

Ocjenjivanje će se provesti u 3 kategorije: zapovijedanje i vođenje mjesta intervencije, tehničko spašavanje i pružanje medicinske pomoći.

Po završetku natjecanja, sukladno ukupno ostvarenim bodovima, timovi će biti rangirani u tri (3) kategorije: zlatna, srebrna i brončana kategorija.

Tim koji ostvari najveći ukupan broj bodova bit će proglašen pobjedničkim timom. Dodatno, sukladno ostvarenim bodovima u pojedinim kategorijama ocjenjivanja biti će proglašeni: najbolji zapovjednik tima, najbolji tehnički tim i najbolji medicinski tim.

U slučaju zabrinutosti za sigurnost, suci mogu u bilo kojem trenutku prekinuti nastup zviždukom. Ti prekidi neće se računati u ukupno vrijeme scenarija.

Za mjerenje vremena odgovoran je glavni sudac ili osoba koju on ovlasti.

Nakon završenog nastupa, suci će provesti kratku analizu vježbe sa svakim timom pojedinačno u svrhu razmjene iskustva i učenja novih znanja.

 
11. PREDSTAVLJANJE RH NA SVJETSKOM NATJECANJU SPAŠAVANJA U PROMETU “WORLD RESCUE CHALLENGE”

Natjecateljski tim s područja Republike Hrvatske koji ostvari najveći ukupan broj bodova na kvalifikacijskom natjecanju CRC bit će proglašen pobjedničkim timom i ostvaruje pravo na predstavljanje Republike Hrvatske na svjetskom natjecanju spašavanja u prometu (World Rescue Challenge) iduće kalendarske godine.

Pravo na predstavljanje Republike Hrvatske na svjetskom natjecanju spašavanja u prometu (World Rescue Challenge) stječe i natjecateljski tim domaćina natjecanja iduće kalendarske godine.

U slučaju da pobjednički tim ili tim domaćina natjecanja nije u mogućnosti natjecati se na svjetskom natjecanju spašavanja u prometu, pravo na sudjelovanje stječe sljedeći tim s područja Republike Hrvatske koji je ostvario najveći broj bodova nakon pobjedničkog tima.

HVZ se obvezuje snositi troškove sudjelovanja navedenih timova na svjetskom natjecanju spašavanja u prometu i to:
  • kotizacije za sudjelovanje na natjecanju
  • prijevoza
  • smještaja s doručkom
 12. PRIGOVORI I SPORNE SITUACIJE

Sve primjedbe na ocjene sudaca saslušati će i provjeriti glavni sudac te ih prenijeti domaćinu natjecanja u pisanom obliku do završetka natjecanja.

U slučaju sporne situacije domaćin je obavezan obavijestiti kontrolora natjecanja.

Prigovore koji se tiču neispravnosti ili nepotpunosti alata potrebno je prijaviti odmah prilikom vremena predviđenog za upoznavanje s alatima.
 
 
                                                                           GLAVNI VATROGASNI ZAPOVJEDNIK
 
                                                                                    Slavko Tucaković, univ. spec. oec. 


Pisane vijesti