Razvojem informacijskih tehnologija i vatrogastva pojavila se mogućnost, ali i sve veća potreba, za uvođenjem informatizacije u procese vatrogasne djelatnosti. Pojam "informatizacija" može se definirati kao uvođenje programskih alata koji olakšavaju protok, spremanje i pristup informacijama, omogućujući tako dobar pregled podataka potrebnih za donošenje odluka.
Bitni uvjeti za uspješno korištenje ovih alata su, osim samih aplikacija i odgovarajuće infrastrukture, standardizacija poslovnih procesa u vatrogastvu, dobra educiranost korisnika, te kvalitetna korisnička podrška. Hrvatska vatrogasna zajednica ulaže velike napore kako bi se ovi uvjeti osigurali vatrogasnim organizacijama diljem Republike Hrvatske, a razvoj ovih alata pokazao se ujedno i kao prilika za uređivanje nekih vatrogasnih procesa, te kao prilika za suradnju s drugim državnim i znanstveno-istraživačkim institucijama.
Do danas su razvijeni sljedeći informacijski sustavi i alati:
Informacijski sustavi, specifikacije korisničkih računala i druge infrastrukture potrebne za korištenje razvijenih informacijskih sustava, način dodjele korisničkih računa, mehanizmi održavanja i nadogradnji informacijskih sustava, način prijave pogrešaka i prijedloga od strane korisnika i ostali elementi bitni za korištenje razvijenih informacijskih sustava opisani su u dokumentu u desnom izborniku.
Za bilo kakva pitanja vezana uz korištenje informacijskih sustava i alata Hrvatske vatrogasne zajednice, možete se obratiti informatičkoj podršci.