Radionica Tehničke pomoći financijskog okvira za prevenciju nesreća i pripravnost TAFF (Technical Assistance Financing Facility)

U organizaciji Svjetske banke održana je od 2. do 3. listopada u Briselu (Belgija) radionica o dosadašnjim iskustvima provedbe projekata Tehničke pomoći tehničkog okvira za prevenciju nesreća i pripravnost TAFF (Technical Assistance Financing Facility).

Za sudjelovanje na radionici su bili pozvani predstavnici svih EU zemalja članica  i zainteresiranih zemalja, te odgovorne osobe, ukupno 13 zemalja i 2 regije Europe koje trenutno koriste TAFF sredstva.
Uz predstavnike Svjetske banke, Europske Komisije te ukupno 25 nacionalnih predstavnika, ispred Hrvatske vatrogasne zajednice radionici su nazočili načelnik Sektora za program, sigurnost i potporu Siniša Petkoviček i načelnik Sekora za vatrogastvo Mario Starčević.
 
Sadržaji radionice
Radionica je dala detaljan pregled nacionalnih aktivnosti TAFF koje su u tijeku. Tako je uz Republiku Hrvatsku, tehničku pomoć za modernizaciju sustava vatrogastva zatražila i dobila Albanija. Predstavljen je okvir suradnje Svjetske banke i Glavne uprave Europske unije za civilnu zaštitu i operacije humanitarne pomoći (DG ECHO). Glavne teme radionice su bile upravljanje i borba protiv šumskih požara, jačanje sustava ranog upozorenja, oporavak nakon velikih nesreća i programi koji stoje na raspolaganju za korištenje sredstava Svjetske banke.
 
O hrvatskom projektu TAFF: „Modernizacija sustava vatrogastva u Republici Hrvatskoj“
 
Hrvatska vatrogasna zajednica je nositelji koordinator Projekta
 
Trajanje: 24 mjeseca, počeo u lipnju 2025. godine, završava u lipnju 2027. godine
 
Financiranje: planirano 550.000,00 EUR
 
Predložene aktivnosti usmjerene su na četiri ključne komponente i provodit će se putem dijagnostičke analitike, primjene novih IT i GIS -tehnologija, stručne analize, pregleda/analize podataka, razvoja tehničkih preporuka, osobnih/online konzultacija, radionica i razmjena.
 
Komponenta 1, Operativna sposobnost vatrogasnih organizacija
Komponenta 2, Uvjeti za obrazovanje o vatrogastvu,
Komponenta 3, Poboljšanje mjera prevencije i pripravnosti za požare
Komponenta 4, Podizanje javne svijesti
 
 
Operativni sudionici projekta
Koordinatori i konzultanti u Projektu su predstavnici HVZ-a i Svjetske banke, Državne vatrogasne škole, vatrogasnih organizacija u RH, vatrogasne organizacije pilot projekta  (otok Brač), vanjski strani konzultanti (Njemačka, Austrija, Slovenija) i vanjski konzultanti (Hrvatske šume, FESB, DHMZ).
 
Glavni cilj/ciljevi projekta

Cilj je pružiti tehničku pomoć Hrvatskoj vatrogasnoj zajednici (HVZ) u identificiranju i planiranju budućih akcija i ulaganja za modernizaciju vatrogasnog sustava u Hrvatskoj. Okvir upravljanja rizicima od katastrofa u Hrvatskoj temelji se na činjenici, da je sustav vatrogastva ključni stup sustava Domovinske sigurnosti.
Projekt će generirati tehničke i praktične informacije i dokaze koji mogu biti temelj budućih reformi, akcija i investicijskih odluka u području prevencije i pripravnosti. Projekt će pomoći u popunjavanju postojećih praznina u informacijama i znanju vezanih uz (1) operativne sposobnosti vatrogasnih organizacija (oprema, infrastruktura, normizacija, smjernice); (2) uvjete za obrazovanje i obuku vatrogasaca; (3) sprječavanje požara i nadzor nad provedbom propisanih mjera zaštite od požara, između ostalog putem unaprijed definiranih prioritetnih akcija na područjima visokog rizika (pilot); (4) i podizanje javne svijesti.
Fokusirajući se na gore navedene ključne izazove, projekt će nadopuniti napore drugih dionika i pružiti osnovu znanja koja se može koristiti u budućim aktivnostima u ovom području. Dokazi, preporuke, uočeni nedostaci i primjeri dobre prakse doprinijet će širem glavnom cilju da se modernizira vatrogasni sustav u Republici Hrvatskoj.
 
 Očekivani rezultati Projekta
Projekt će prvenstveno koristiti HVZ-u, hrvatskim vatrogasnim organizacijama i povezanim dionicima. 40+ stručnjaka bit će izravno uključeno, a oko 1.000+ u konzultacije/radionice itd. Aktivnosti bi poboljšale njihove kapacitete u generiranju/korištenju relevantnih informacija, proširivanju znanja o standardima EU i dobroj praksi te inovativnim načinima određivanja prioriteta budućih reformi, akcija i ulaganja u modernizaciju vatrogasnih službi. Planirane aktivnosti koristile bi i ključnim dionicima, uključujući osoblje ministarstava, općine/gradove i građane, koji će biti uključeni u projektne aktivnosti, sudjelovati u radionicama itd., i oni će biti izloženi analitici i dobroj praksi te koordinaciji. Općenito, očekuje se da će rezultati i srednjoročni i dugoročni ishodi koristiti stanovništvu u Republici Hrvatskoj. Iskustvo i znanje stečeno ovim projektom također bi se podijelili s drugim zemljama, a predstavnici mogu biti pozvani tijekom provedbe da se pridruže određenim radionicama/aktivnostima.
 
Zaključak
Očekivani rezultati Projekta TAFF „Modernizacija sustava vatrogastva u Republici Hrvatskoj“ donijet će višestruku korist HVZ i vatrogasnim organizacijama u operativnim i preventivnim aktivnostima na lokalnoj, regionalnoj i državnoj razini, uz maksimalno korištenje novih tehnologija i intenzivnu institucionalnu suradnju s dionicima u tu- i inozemstvu.

Pisane vijesti